Secretele obținerii primei stele Michelin

„Creativitatea culinară și originalitatea sunt esențiale pentru a obține această distincție.”

03/05/2019

Claude-Emmanuel Robin, proprietar și chef al Restaurantului L’Allée des Vignes din Franța, a câștigat prima stea Michelin în ianuarie 2019. Acesta consideră că „obținerea unei stele Michelin reprezintă pentru un chef și pentru întreaga echipă a unui restaurant, una dintre cele mai prestigioase distincții, poate chiar cea mai importantă. Steaua obținută este, în primul rând, rezultatul a opt ani de investiții personale, precum complementaritatea și coordonarea perfectă între bucătărie și servicii. Evident, creativitatea culinară și originalitatea sunt, de asemenea, esențiale pentru a obține această distincție. Pentru noi, drumul nu a fost atât de ușor pentru că am trecut prin multe etape dificile. Pentru a depăși toate aceste dificultăți, am decis să respectăm o anumită etică: onestitatea față de client, consecvența în ceea ce privește calitatea produselor, precum și alegerea producătorilor locali care se angajează să respecte aceleași criterii de calitate.”

De asemenea, recomandările pe care le are Chef Claude-Emmanuel Robin pentru chefii din România care vor să obțină prima lor stea Michelin, țin de faptul că ar trebui să se dedice pasiunii lor, respectând și înțelegând produsele pe care le utilizează:

„Once you take into account the constant quality that must characterize the cooking, the products and the service, there are no indications or special rules to obtain a Michelin star. The only recommendation I can give you is to dedicate yourself to your passion, but with respect and understanding of the products you use. Find your signature, do what you feel good about. Give pleasure to your customers, your team and be grateful to your local producers and farmers. In short, enjoy what you do, and you will make others happy. You can search the star, but you need to know you won’t decide when you’ll have it. So, just do your best for you, your own knowledge, your personal satisfaction and the one of your team and your clients, this is the most important. And you will see, this distinction will come naturally.”

Chef Claude-Emmanuel Robin va participa în calitate de Speaker în cadrul FORO – the International Forum for Reputation in Hospitality, ediția a II-a, care va avea loc pe 7 iunie la Radisson Blu Bucharest 5* Hotel.

Photos Copyright: L’Allée des Vignes